13 Eylül 2015 Pazar

Şeker Hamurundan Bebek Kurabiyesi Hazırlamak


şeker hamrundan bebek kurabiyesi


şeker hamuruŞeker hamurundan kurabiye
şeker hamurundan bebek kurabiyesi

şeker hamurundan kurabiye


Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba herkese,
Epey zamandır yazmadım, yazamadım. Nedeni üstteki fotoğraflardan tahmin edeceğiniz üzere ailemize katılacak olan yeni bebeğimizdi. Artık küçük kızın annesi ünvanımı değiştirip küçük kızların annesi ünvanını almış bulunmaktayım. Tabi yaşınız ilerleyince bazı şeyler zorlaşıyor. Hamilelik süreci de öyle. Şimal Deniz doğduğunda 30 yaşında idim. Aradan geçen 8 yıl gösteriyor ki bazı şeyleri çok bekletmemek lazım. Ama malum çalışan bir anne olduğunuzda ve bu zorlu süreci bir kere geçirdiğinizde artık daha fazla düşünerek adım atıyorsunuz.Yüksek lisans bitsin, doktora bitsin derken ömür bitiyor ama gidilecek yollar erişilecek hedefler bitmiyor. Daha da kötüsü vardığınız her hedefte elinizdekilere bakıp bunun için miydi bunca sıkıntı demeden edemiyorsunuz? O zaman öncelikler konusunda bir kez daha düşünmeniz gerekiyor. Biz de düşündük taşındık önceliklerimizi gözden geçirdik. Sonuçları göreceğiz inşallah. Şimal Deniz'in doğumunda 37 haftalıkken izne ayrılmış ve hemen ertesi gün doğumum gerçekleşmişti. Bu tür hazırlıklara zaman ayıramamıştık. Şimdi zamanımız oldu Şimal Deniz, annem ve ben bu kurabiyeleri hazırladık. Eğlenceli  bir etkinlik oldu.  Bu arada Helin Zeynep tam 39. haftasında aramıza katıldı. Gelelim kurabiyelerimize. Öncelikle benim gibi daha önce hiç şeker hamuru ile uğraşmadıysanız siz de 3 tane video izlemelisiniz. Kanaltürk'te yayınlanan Tatlı süprizler 1-2-3 kısım videosu var. Şeker kurabiye ve lohusa şerbeti tarifi veriyor detaylı. Link burada 1. kısım2. kısım ve 3.kısım. Bu programları izledikten sonra işiniz gayet kolay. Çünkü özen göstermeniz gereken detayları vurgulamış programda. Ben kurabiye tarifini videodan farklı yapmak istedim. Aşağıdaki tarifi kullandım. Şekil olarak bebek kurabiyesine uygun bebek arabası, biberon, body ağırlıklı dörtlü bir kalıp aldık. Şeker hamurlarını 250 gr lık pembe ve beyaz renklerde migrostan aldık. Ayrıca pasta malzemeleri satan mağazadan 100 adet en küçük boyda kurabiye poşeti ve bağlamak için kurdele aldık. Yapılışına gelince öncelikle kurabiyeleri aşağıdaki şekilde hazırlayıp  soğutuyoruz ve süslemesini yapıyoruz.

Kurabiye Malzemeleri:

  • 150 gr tereyağ (ya da margarin )
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 1 çay kaşığı karbonat (Kabarmasını istemediğimiz için kabartma tozu kullanmıyoruz.)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 limon kabuğu rendesi

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığındaki tereyağ, yumurta ve pudra şekerini mikser ile çırpınız.
  • Diğer malzemeleri ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediniz.
  • Kurabiye hamurunu dinlendirmek için streç film ile sarıp buzdolabında en az yarım saat bekletin.
  • Dinlenen hamurunuzu tezgaha alıp bir merdane yardımı ile yaklaşık 1 cm kalınlığında açın.Açtığınız hamuru kurabiye kalıbınızla kesin. Ben kalıp ile kestim ancak şekilli kısmını üzerine bastırmadım. O kısmı şeker hamuruna şekil vermek için kullandım.
  • Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirdiğiniz kurabiyeleri 200 derece de pişirin.
  • Pişen kurabiyeleri tel üzerine alın ve tamamen soğumasını bekleyin.

Şeker Hamuru Süslemesi:

  • Öncelikle şeker hamurunu oda sıcaklığında saklamamız gerekiyor ve açarken de nişasta kullanmalıyız. Ben pembe ve beyaz kullandım. Nişasta ile mümkün olduğu kadar ince açtığım şeker hamurunu kalıbım ile kestim (şekil üstüne çıkacak şekilde) .
  • Daha sonra kurabiyelerin üzerine bir bıçak yardımı ile bal sürdüm ve şeker hamurunu kurabiyenin üzerine yerleştirdim. 
  • Eğer şeker hamurunun üzerine tekrar şeker hamuru yapıştıracaksanız su kullanmalısınız.
  • Süsleme işlemi bittikten 3-4 saat sonra kurabiyeleri poşetleyebilirsiniz. 
Afiyet olsun ve bebekleriniz sağlıkla doğsun diyelim o zaman. En kısa zamanda tekrardan görüşmek üzere...Sevgiyle kalın.

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...